0257 25 95 93
0741 096 093
0751 241 585
Home
Royal Carribean :: Informatii utile

INFORMATII GENERALE DESPRE CROAZIERA

Imbarcare si bagaje

Un tichet de imbarcare va fi trimis impreuna cu biletul, cu circa 10 zile inainte de data plecarii, pentru a fi completat de catre turisti.
Documentele de calatorie si validitatea pasaportului vor fi verificate inainte de a urca la bordul navei.
Îmbarcarea incepe la ora prezentata pe bilet (cu circa 4 ore inainte de ora plecarii in croaziera) si toti pasagerii trebuie sa se afle la bordul navei cu cel putin o ora inainte de ridicarea ancorei.
La sosirea in port, toti pasagerii sunt rugati sa aiba toate bagajele etichetate, continand urmatoarele specificatii: numele pasagerului, numele navei, portul de plecare si numarul cabinei. Acestea vor fi depuse la biroul de bagaje, de unde vor fi preluate de catre serviciul de concierge si transportate in cabinele turistilor.
Se admite cate un „bagaj de cala” de maxim 20 kg si un „bagaj de mana” de persoana care sa nu depaseasca dimensiunile si greutatea, impuse de regulile companiei aeriene.
Medicamentele şi ochelarii, obiectele de valoare, echipamentele fotografice şi obiectele fragile se recomanda a fi transportate în bagajul de mână.
Următoarele elemente sunt strict interzise la bordul navelor: arme şi muniţii, explozivi, focuri de artificii şi rachete semnalizatoare, gaz comprimat sau lichefiat (inflamabil, non-inflamabil, agenţi frigorifici, gaze iritante şi toxice) cum ar fi gazul de camping, lansatoare de rachete, pistoale starter, substante toxice si infecţioase, substanţe corozive, radioactive şi orice obiecte care pot fi folosite drept arme.
De asemenea sunt interzise la bordul navei si in cabine alimentele şi băuturile aflate atat în bagajele de mână cat si in cele de cala (de cabina).Singurele excepţii sunt cosmeticele (de exemplu: sampon, spuma de baie, creme, etc); medicamente in forma lichida, produse sau alimente speciale pentru bebelusi, produse sau alimente pentru diete speciale certificate medical.
Interdictia se impune inclusiv alimentelor si bauturilor cumparate din porturile de escala.
Orice articol alimentar sau bautura de productie locala, achizitionat din porturile de escala va trebui predat la receptia navei, urmand ca acesta sa fie recuperat in momentul debarcarii.
Prioritate la îmbarcare au clientii care detin cardurile de fidelitate, cei care vor fi cazati in suite-uri, familiile cu copii sub 3 ani, femeile gravide si turistii cu dizabilitati.
Personalul de la biroul de Servicii cu Clientii va sta la dispozitie 24/24 de ore.


Pasapoarte si vize
Pasapoartele trebuie sa aiba o valabilitate de minim 6 luni de zile de la data de intoarcere din croaziera. Nu se calatoreste cu cartea de identitate. In lipsa pasaportului si a documentelor de calatorie, turistii nu se vor putea imbarca la bordul navei.
Obtinerea vizelor, daca sunt necesare, vor fi suportate finaciar de catre turisti.
Agentia nu este raspunzatoare in cazul in care turistilor li se refuza acordarea vizei din partea ambasadei sau nu li se permite intrarea in tara de destinatie, de catre politia de frontiera, din motive care depind de turist.


Tinuta la bordul navei
S-a dovedit ca un stil vestimentar nepretentios si comod sporeste confortul si libertatea de miscare a calatorilor la bordul navei. In general se recomanda o tinuta casual si sport. Pentru excursiile la tarm imbracamintea confortabila si pantofii comozi sunt o necesitate. Se recomanda si un pulover sau o jacheta pentru zilele mai racoroase. Seara, la restaurant domnii trebuie sa poarte pantaloni lungi. Nu este permis accesul cu pantaloni scurti sau tricouri fara maneci .
Pentru serile de Gala este necesara o tinuta mai speciala - pentru doamne o rochie de seara, pentru domni costum. Nu este obligatoriu smoking-ul sau fracul. Codul potrivit pentru imbracaminte in functie de eveniment este publicat zilnic in “Today Program”.
Pentru sala de gimnastica, din motive de igienă, este esenţial ca turistii sa aiba o pereche de incaltaminte, care va fi folosita exclusiv in sala de sport, precum şi echipament potrivit. Accesul in sala se face doar pe baza unui echipament sportiv adecvat.
Pentru siguranta, se recomanda, pe puntile exterioare ale navei pantofi cu talpa joasa (cu toc mic). In cazul in care puntea exterioara este umeda, se recomanda o atentie sporita la mers.



Ce include croaziera

Tarifele includ:
- Cazarea in cabina aleasa, echipata cu tot confortul: dus privat si wc, aer conditionat, telefon, seif, uscator de par, muzica si TV
- Pensiune completa cu mai multe mese in timpul zilei: ceai si cafea pe punte pentru cei matinali, mic dejun (incl. in cabina), pranz, ceai dupa-amiaza, pizza si snack-uri, cina si bufet la miezul noptii. Mesele la bordul navei incep cu cina din ziua imbarcarii si se termina cu micul dejun din ziua debarcarii. (exista si variante all inclusive)
- Receptie organizata de catre Capitan si serate cu meniuri speciale
- Folosinta echipamentului vasului cum ar fi: piscinele, sezlongurile de pe punte, teren de sport, centrul de fitness, jacuzzi, clubul de noapte, sauna, baia cu aburi, prosoapele de plaja, biblioteca
- Participare la toate activitatile zilnice: jocuri, cautari de comori, quizz-uri, turnee, karaoke, cursuri de dans, petreceri tematice
- Muzica live, show-uri, cabaret in teatrul de la bord, petrecerile din programul croazierei.
- Cursuri de sport (aerobic, stretching, bodydancing, step, etc) si asistenta din partea instructorilor de la sala de fitness
- Servicii de concierge pentru bagaje in toate porturile de imbarcare si debarcare
- Taxa portuara (acolo unde nu este mentionat la pretul nu include) si asigurarea navala (asigurarea bagajelor si cea medicala)


Preturile nu includ:
- Bauturile alcoolice si racoritoare (la cererea turistilor pot fi asigurate, contra cost, mai multe tipuri pachete de bauturi alcoolice sau non-alcoolice, o gama variata de vinuri )
- Excursii la tarm
- Jocurile video, jocurile de la Casino, utilizarea internetului
- Taxa pentru service (Service charge)
- Servicii personale (tratamente de infrumusetare, cumparaturi de la magazin, serviciu de curatare haine, convorbiri telefonice, consultatii centrul medical, meniuri speciale)
- “Extra-uri” personale
- Transportul din tara catre locul de imbarcare si retur
- Tranferurile (exista posibilitati de transfer de la aeroport la portul de imbarcare contra cost)


Service charge
Pentru toate serviciile de croaziera se va factura automat “service charge” pentru fiecare zi a sejurului in contul pasagerului. Taxa se achita in ultima zi a croazierei si difera in functie de numarul de zile al sejurului.


Rezervarile pentru mese si locuri
Va rugam sa precizati in momentul rezervarii preferintele dvs.pentru locurile la masa.Va rugam sa notati oricum ca nu putem garanta pentru solicitarile dvs. Confirmarea rezervarilor pentru locurile la masa vă va fi data in momentul imbarcarii. Va rugam deasemenea sa retineti ca restaurantele principale sunt doar pentru nefumatori.

Pasagerii care necesita o dieta speciala trebuie sa ne avertizeze in momentul rezervarii pentru a ne putea asigura ca dieta respectiva poate fi oferita.


Pe mare exista cate doua servicii pentru pranz si cina:

Primul servici
Pranz 12.00*
Cina 19.00*
Al doilea servici
Pranz 13.30*
Cina 21.00*

Pot surveni schimbari. Consultati programul zilnic la bord. Servirea pranzului se poate desfasura si cu locuri la alegere.
*Orarul poate varia in functie de itinerariul navei.
In cadrul pachetului va sunt oferite intotdeauna trei mese si mai multe gustari pe zi. Daca doriti sa serviti un mic dejun continetal in cabina dvs, va rugam sa completati formularul din cabina si sa-l agatati pe partea din afara a usii.

Plati la bordul navei
Pentru o mai buna siguranta si confort, pe toate navele functioneaza un sistem “No cash”. La imbarcarea pe nava, turistii vor primi un card de acces in cabina. Trebuie sa-l aiba la ei in permanenta deoarece pe baza lui se vor face check-in-ul si check-out-ul in porturile de escala si pe el, de asemenea, se inregistreaza toate serviciile solicitate de turisti la bordul navei (in afara pachetelor deja achizitionate). De exemplu: achiziţiile din magazinele de cadouri, vinurile şi bauturile de la bar, serviciile de Spa şi cele de la beauty salon, curatatorie si spalatorie, apelurile telefonice, excursiile la tarm şi Casino etc.
• Daca turistii achita depozitul cu CASH, in primele 48 de ore trebuie sa mearga la receptia navei si sa depuna pe cardul de cabina suma minima de 150 euro/pers sau 150 dolari/pers (unde dolarul este folosit la bord). Pe baza acestor bani vor putea achizitiona diverse servicii, in afara serviciilor incluse in tariful de croaziera. Cand suma a fost consumata, cardul trebuie realimentat.
Daca suma de bani depusa nu a fost consumata, la sfarsitul croazierei li se va rambursa restul ramas pe card.

• Daca depozitul se face cu CARTEA DE CREDIT (Visa, American Express, Mastercard), in primele 48 de ore, turistii trebuie sa se prezinte la receptie pentru a o inregistra .
La sfarsitul croazierei se va emite factura cu serviciile cumparate de la bordul navei (in afara serviciilor incluse in tariful de croaziera), pe care turistii o vor achita cu cartea de credit.

Nu sunt acceptate cardurile de debit precum Maestro si Switch si de asemenea cardurile elctronice precum Visa Delta si Visa Electron.

Femeile insarcinate
Nu este permisa calatoria femeilor, care la data de imbarcare au 24 de saptamani de sarcina sau care au nascut imediat inaintea plecarii. A se retine că navele detin facilităţi medicale limitate, pentru tratarea femeilor insarcinate si a copiilor nou-nascuti.


Copiii si tinerii
Nu este permis accesul la bord a copiii sub 18 ani neinsotiti de catre un adult.
Copiii care vor fi insotiti in croaziera de un adult (parinte, tutore etc) trebuie sa aiba acordul celui de-al doilea parinte (sau acordul ambilor parinti), legalizat la notar.
Nu le este permisa calatoria la bordul navelor bebelusilor cu varsta sub 6 luni la momentul plecarii.
Pentru croazierele mai lungi de 15 zile in Africa, Estul Asiei, Oceanul Indian si cele transoceanice, bebelusii trebuie sa aiba varsta minima de 12 luni implinite la momentul plecarii in croaziera.
Tinerii , care la momentul plecarii au implinita varsta de 18 ani pot consuma bauturi alcoolice pe navele care desfasoara croaziere in Marea Mediterana. Pentru SUA , trebuie sa aiba minim 21 ani impliniti.


Turistii cu dizabilitati
Navele detin pentru persoanele cu dizabilitati, in special locomotorii, un numar de cabine concepute pentru a satisface necesitatile acestora.
Important este ca la momentul rezervarii, turistii cu dizabilitati sa informeze agentia. Pentru persoanele cu handicap este recomandata calatoria impreuna cu un insotitor. Turistii care se deplaseaza cu ajutorul unui scaun cu rotile sunt obligati sa calatoreasca impreuna cu un insotitor de bord. Acestia trebuie sa dispuna de propriul scaun cu rotile rabatabil, care sa corespunda dimensiunilor standard (acestea ii vor fi transmise de catre agentia de turism). Mentionam ca debarcarea pentru excursiile la tarm nu va fi posibila in toate porturile pentru persoanele cu handicap locomotoriu (atunci cand nava acosteaza in larg si transferul la tarm se face cu ajutorul barcilor).
Agentia nu este raspunzatoare pentru programe alternative la bordul navei sau la tarm pentru persoanele cu dizabilitati si nu vor fi raspunzatori pentru orice impediment sau dificultate intampinata de aceste persoane in folosirea serviciilor de la bordul navei si a serviciilor incluse in pachetul turistic.
Compania de croaziera isi rezerva dreptul de a refuza accesul la bord al persoanelor a caror stare fizica sau mentala le face imposibila prezenta pe nava sau prezinta un pericol pentru ei insisi sau ceilalti pasageri, sau care necesita facilitati de tratament care nu pot fi puse la dispozitie la bordul navei.


Facilitati pentru copii
Pe vasele de croaziera se organizeaza un program distractiv grupe de varsta a copiilor pe intreaga durata a sezonului.


Room service
Se pot solicita snack-uri si bauturi, pentru a fi livrate in cabina 24 ore din 24. Meniul poate fi găsit în cabina, trebuie doar apelat numarul afisat langa telefon. Acest serviciu este contra cost iar comanda solicitata va fi livrata in cabina in circa o jumatate de ora. Un procent de 15%, reprezentand taxa de serviciu, va fi aplicat tuturor vinurilor si bauturilor cumparate prin room service.


Animale la bord
Este interzis accesul cu animale de orice fel la bordul navelor.


Aparatura electrica si voltaj
Toate navele noastre folosesc prize de 220V la bord. Aparatura electrica nu poate fi folosita in cabina (in afara aparatelor de ras cu adaptor pentru calatorie) fara a fi consultat inainte steward-ul de cabina. Uscatoarele de par se pot folosi pe toate navele. Este stric interzis calcatul hainelor in cabina.


Biblioteca
Pasagerii vor gasi o selectie de carti disponibile pentru a fi imprumutate gratuit, de la biblioteca navei sau de la biroul de informatii.


Casete de siguranta
Casete de siguranta sunt disponibile in toate cabinele. De asemenea sunt disponibile casete de siguranta la Biroul de Informatii.


Cumparaturi la bord
Pasagerii pot beneficia de preturi “tax free” la o ampla selectie de articole. Atractivele galerii de shopping prezinta produse ale designerilor italieni de top, inclusiv Gucci, Gianfranco Ferre, Dolce & Gabbana, Versace, Armani etc. Buticurile cu cadouri prezinta o gama larga de imbracaminte, cadouri, suveniruri etc.


Excursii la tarm
Excursii optionale la tarm sunt disponibile in cele mai multe porturi de escala. Toate excursiile sunt bazate pe un minim de 10-15 pasageri. Plata lor se va face doar la bordul navei prin sistemul “NO cash”.
Se recomanda o tinuta adecvata pentru excursiile in care se viziteaza obiective turistice religioase (pantaloni lungi, umerii acoperiti etc).
Toate excursiile la tarm sunt optionale si sunt guvernate de legea aplicabila in tara in care sunt efectuate. Pretul si itinerariul excursiilor optionale afisate inainte de plecarea in croaziere sunt pur informative si pot fi supuse modificarilor.
Desfasurarea excursiilor optionale este strans legata de conditiile de la tarm, cum ar fi starea vremii, greve, intarzieri ale mijloacelor de transport etc.
In cazul anularii unei excursii optionale din motive tehnice, de forta majora, sau neintrunirea numarului minim de pasageri, suma achitata se va rambursa pasagerii, in masura in care un astfel de ramburs va fi disponibil din partea co-organizatorilor locali ai excursiei.
In afara de cazurile special reglementate, excursiile optionale se desfasoara folosind mijloace de transport care nu sunt special echipate pentru persoanele cu dizabilitati.


Fotografi
Fotografi profesionisti insotesc fiecare croaziera. Costul fotografiilor difera de la o nava la alta.


Fumatul
Exista zone speciale pentru fumat pe toate navele. Fumatul tigarilor de foi si al pipei este permis doar pe puntea exterioara. Restaurantele principale sunt toate pentru nefumatori.


Ilustrate/servicii postale.
O selectie limitata de ilustrate si timbre sunt disponibile la Biroul de Informatii.


Interactive TV
La televizoarele din cabina pot fi urmarite o varietate de canale cu receptie prin satelit. Pot fi de asemenea achizitionate filme si programe in regim pay-per-view.


Internet
Fiecare nava are un punct de Internet. Accesul la internet este contra cost (se plateste prin sistemul “NO cash”, folosindu-se cardul de cabina Costa).


Prosoape pe plaja
Acestea vor fi oferite pe nava gratuit pentru a fi utilizate la sezlonguri şi piscine, în sala de gimnastică, la Spa si pot fi luate de turisti in excursiile pe plaja.


Servicii medicale
Un medic calificat si o asistenta se gasesc pe fiecare nava. Medicul la bordul navei actioneaza in regim individual in consecinta, plata tratamentului sau a medicamentelor se face de catre pasager, prin sistemul “No cash”.
Decizia medicului navei cu privire la posibilitatea sau imposibilitatea, din punct de vedere medical, a unui pasager de a se imbarca la bord sau a continua croaziera este unilaterala si obligatorie.
Serviciile de prim ajutor si de îngrijire medicală sunt furnizate, contra cost, de către personalul asociatiei National Onboard Doctors Association şi de personalul de îngrijire medicală.
Medicamente sunt, de asemenea, disponibile contra cost, inclusiv tabletele pentru rău de mare, care pot fi achizitionate si de la Serviciul Clienţi. Orarul acestui centru medical este mentionat in programul “Today Programme” primit de clienti in cabine.
Pasagerii care au probleme medicale pre-existente trebuie sa anunte agentia la momentul rezervarii.


Servicii de spalatorie
Toate serviciile de spalatorie si calcatorie sunt asigurate de personal specializat pentru care se aplica tarife moderate.
Calcatul hainelor in cabine este strict interzis.


Obligatiile pasagerilor
Pasagerii au obligatia de a avea o conduita care sa nu contravina cu masurile de siguranta la bordul navei sau de natura sa deranjeze linistea si confortul celorlalti pasageri. Pasagerul va fi responsabil pentru orice dauna provocata la bordul navei, daune provocate celorlalti pasageri sau unei terte parti, sau orice paguba rezultata din nerespectarea conditiilor generale la bordul navelor. Pasagerul este responsabil pentru orice sanctiune, amenda sau costuri provocate agentiei de conduita sa necorespunzatoare.


Puterea capitanului
Capitanul navei este pe deplin indreptatit sa ofere ajutor si sa tracteze alte nave in orice circumstante, sa devieze de la cursul stabilit, sa acosteze in orice port, chiar daca acostarea nu era prevazuta in itinerariul navei, sa transfere un pasager si/sau bagajul sau, pe o alta nava in vederea continuarii calatoriei.
Pasagerul este supus tuturor puterilor disciplinare ale Capitanului in ceea ce priveste problemele de siguranta si navigare ale vasului. Daca Capitanul considera ca un pasager se afla in imposibilitatea de a continua calatoria din orice motiv, prezinta un risc pentru sanatatea si siguranta celorlalti pasageri si a echipajului, sau conduita sa este de natura sa interfereze cu buna desfasurare a croazierei, Capitanul are dreptul, in functie de circumstante, sa recurga la una din masurile:
a) Sa interzica pasagerului dreptul de a urca la bordul navei
b) Sa debarce pasagerul intr-un port intermediar
c) Sa ii interzica pasagerului debarcarea intr-un port intermediar
d) Sa ii interzica pasagerului accesul in anumite zone ale navei sau participarea sa la anumite activitati la bord
Capitanul navei are dreptul de a duce la indeplinire orice directiva emisa de autoritatile guvernamentale ale oricarui stat, instantele care actioneaza sau declara ca actioneaza in numele sau cu acordul autoritatilor gurvernamentale, sau orice alte instante care detin dreptul de a emite astfel de ordine, in temeiul acoperii asigurarii navei de croaziera in caz de razboi.
Nici o astfel de actiune a Capitanului sau a Organizatorilor nu poate fi considerata ca o nerespectare a prevederilor contractuale. Debarcarea pasagerilor si a bagajelor acestora in cazurile mai sus mentionate exonereaza Organizatorul de orice raspundere privind continuarea calatoriei sau repatrierea pasagerilor.


Garantia si retinerea bunurilor
Compania isi rezerva dreptul de a retine bagajul si orice alt bun al pasagerului si sa le foloseasca drept garantie pentru plata oricaror servicii aditionale achizitionate la bordul navei si neachitate de pasager.

Obligatia de a oferi asistenta
Obligatia organizatorilor de a oferi asistenta este limitata la indeplinirea in totalitate a serviciilor mentionate in pachetul turistic si de obligatiile impuse de legea in vigoare.


Reclamatii
Daca turistul are o reclamatie, trebuie sa o sesizeze prompt, in scris, in timpul sejurului, ghidului, sau in lipsa acestuia prestatorului mentionat pe voucher. Daca problema nu poate fi rezolvata , turistul va contacta prin fax sau telefon agentia vanzatoare. In cazul in care turistul considera problema nerezolvata, va adresa o reclamatie in scris agentiei in temen de 2 zile de la terminarea calatoriei si va anexa la ea reclamatia initiala facuta in timpul calatoriei, cu punctul de vedere al prestatorului/ ghidului

© www.ofertacroaziera.ro 2010 - 2023Termeni si conditiiContactHome
DISCOVER TURISM RO32110761, J2/889/2013, Licenta de turism nr. 6974/06.09.2013, Polita de asigurare seria I nr. 25135, Omniasig, valabilitate 28.08.2015- 27.08.2016. M.D.R.T. 0800- 86.82.82
© Toate fotografiile si textele prezentate pe acest site si drepturile de autor ale acestora apartin www.ofertacroaziera.ro. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora, fara acordul scris al autorului se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe).
ANPC